Om os 2018-07-03T09:26:09+00:00

VELKOMMEN til Sorgenfri Teaterforening

Det er mange år siden vi har haft en teaterforening i Lyngby-Taarbæk, og nu har en lille gruppe lokale borgere med Susanne Danig i spidsen (tidl. leder af Lyngby-Taarbæk Teaterforening i dens opgangstider) besluttet at starte en ny forening op. Med stiftelsen af Sorgenfri Teaterforening sigter vi mod at skabe en platform, hvor både publikum, kunstnere og virksomheder kan arbejde sammen i et frivilligt fællesskab og gøre brug af kunstens virkemidler til at fortælle historier om, hvem vi er personligt og i det sociale fællesskab. Foreningen ønsker at øge muligheden for borgerinddragelse og lokal forankring ved at fokusere på at vise den socialt engagerede og aktivitetsskabende scenekunst.

Vi spillede i første sæson 2017-18 primært i Sorgenfri Kirke samt på Lyngby Bibliotek. I sæson 2018-19 vil Kulturstedet Lindegaarden være vores primære spillested suppleret af Lyngby Bibliotek. har vi desuden en ambition om også at arbejde for at få vist dette teater rundt i hele landet i samarbejde med Danmarks Teaterforeninger. Den primære målgruppe er et yngre publikum, der ønsker at engagere sig i den tid, vi lever i, men der kan også blive tale om teater for de ældre samt særlige ungdomsforestillinger.

Det lokale fællesskab omkring scenekunst, der udfordrer og inspirerer til fælles refleksion og perspektivering, øger i vores optik sammenhængskraften i lokalsamfundet via den enkeltes bevidste forankring af kunstoplevelsen i en kompleks verden og hverdag.

– Og det er vores oprigtige mission at bidrage væsentligt til dette med Sorgenfri Teaterforening.

Vi glæder os meget til at møde dig og sammen opleve kunst på kanten!