Lyst#2 2017-07-18T15:52:49+00:00

LYST#2 af Teater Bæst

Jeg udfordrer dig til at se forskel på en nøgen prostitueret og en hvilken som helst anden nøgen kvinde!!!
                                                                                                                                                            – Eja Due

Foto: Camilla Calundann

LYST #2 inviterer publikum ind i det private intime rum, hvor sexarbejde foregår, samt ud i det offentlige rum, hvor de normative sandheder om sexarbejde danner bestemte billeder på hvad en prostitueret er. Det er interaktiv, provokerende og intim scenekunst, hvor publikum vil blive udfordret på holdninger samt inviteret til dialog om prostitution. Eja vil i samarbejde med publikum undersøge, hvordan vil forholder os til en prostitueret ved at sætte fokus på, hvor meget vi har at skulle sige, når det kommer til udskamning eller accept af luderen i vores samfund. Budskabet er at din holdning gør en forskel.
Skuespilleren Eja Due sætter sin egen krop på spil i en gennemgribende undersøgelse af offentlighedens forståelse af hvem en prostitueret er og hvilke problematikker der eksisterer i den offentlige debat om hende. Eja har haft emnet tæt inde på livet og suppleret op med sin grundige research af fænomenet. For hvori ligger forskellene og lighederne egentlig – mellem hende selv og en sexarbejder?
Publikum har mulighed for selv at deltage i debatten undervejs og ikke mindst blive udfordret på holdninger til emnerne købesex, prostitution og sugardating. Eja har igennem de sidste tre år fulgt de politiske debatter tæt, talt med et bredt udsnit af sexarbejdere i Danmark og udlandet, og har været i løbende dialog med både forskere, debatører og NGO’er inden for feltet.
Varighed: 90 minutter
Medvirkende: Eja Due
Kunstnerisk konsulent: Henrik Vestergaard Friis

Du kan læse mere om Eja Due og Teater Bæst her.

No Events on The List at This Time