Forestillinger 2018-10-09T14:46:43+00:00

FORESTILLINGER

I sæson 2018/2019 præsenterer vi 6 søndags eftermiddagsforestillinger på Kulturstedet Lindegaarden i Lyngby samt 4 forestillinger på Lyngby Bibliotek. Alle 10 forestillinger er udvalgt, fordi de både er super god scenekunst i små formater samt har noget at sige os i dag. Vi starter ud med den australsk-danske co-produktion MEANINGLESSNESS, der også spiller på turne flere andre steder i juli-september, der griber fat om flygtninge problematikken på sin hel egen måde ved at se på hvad smykker betyder for os. Derefter følger forestillinger om selvhjælperkendelse for kvinder, mænd i vanskeligheder, udflytning af arbejdspladser og udkants Danmark, hjerneskader, demens, ensomhed, frygt – og to forskellige tolkninger af Odyseen fra en mand og en kvinde. Nogle forestillinger er alvorlige andre ganske sjove – men de er altid relevante lige nu og her sammen med publikum.

Sæsonens forestillinger præsenteres med formidlingsstøtte fra Statens Kunstfond samt støtte fra Lyngby-Taarbæk Kommunes Kulturfond og Danske Bank i Lyngbys Fond.

Læs lidt om de enkelte forestillinger her og tryk på titlen for mere information. Se kalenderen for spilledatoer, tider og billetkøb.

MEANINGLESSNESS – af Cohnartist Productions i samarbejde med Danig Performing Arts Service. Varighed: 60 min på engelsk. Om smykker og flygtninge – spiller på turne rundt i landet.

ALT FOR VERDEN af Camilla Marienhoff. Varighed: 7o min. Et politisk ukorrekt, healende spirituelt One Woman Show. Vises som led i Golden Days.

ODYSSEUS  af Det Lille Turneteater. 65 min. Egnet fra 9 år og for alle fortællerglade voksne. En klassiker indenfor dansk teater, lige som det er en litteraturklassiker.

SLAG – når hjernen bløder af Helene Kvint. Varighed: 60 min. En forestilling om hjerneskader for ramte og pårørende – og alle os andre.

MÆND DER TROR DE HAR RET af Teater Lux. Varighed: 70 min. Teater i mørke på en del ny måde.

EN SOM HED af dadadans. Varighed: 65 min. Et enkeltmandscirkus med Bo Madvig om ensomme mennesker, der rummer 5 fysiske monologer.

TØRSKOET af Du Milde Himmel. 75 min. En aktuel komedie om udflytning af statslige arbejdspladser.

FEAR af Black Box Dance Company. Varighed 50 min. En danseforestilling for de unge og deres voksne.

MIN ODYSSE af Asterions Hus. Varighed: 60 min. En nutidig kvindelig tolkning af den gamle historie.

HUSKER DU? af Teatergrad. Varighed: 45 min. En smuk poetisk forestilling om demens – for ramte og pårørende og alle andre.